Zbliża się okres wakacji, planowanie lotów, ich czasu i powrotów, i oczywiście zawsze masz nadzieję, że wszystko pójdzie sprawnie i bez żadnych problemów. Kolejnym krokiem jest wylot. Jesteś na lotnisku i widzisz, że Twój lot jest opóźniony, czasami nawet odwołany. W takiej sytuacji do czego faktycznie masz prawo jako pasażer? Czy wiesz, że Twoje prawa zostały uwzględnione w rozporządzeniu europejskim nr. 261/2004 i określają, jakie obowiązki mają linie lotnicze wobec pasażerów?
Kiedy możesz skorzystać z dyrektywy europejskiej w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu?
Gdy wyjeżdżasz z europejskiego lotniska. WAŻNE! Nie ma znaczenia, z których linii lotniczych korzystasz.
Gdy lądujesz na europejskim lotnisku z europejskimi liniami lotniczymi.
UE oznacza 28 krajów UE oraz kraje Gwadelupy, Gujany Francuskiej, Martyniki, Azorów, Wyspy Reunion, Majotta, Saint Martin, Maderę, Wyspy Kanaryjskie, Islandię, Norwegię i Szwajcarię.
KIEDY MASZ PRAWA DO ODSZKODOWANIA ZA SPÓŹNIONY LOT?
Jeśli Twój lot jest lub był opóźniony o więcej niż 3 godziny;
Jeśli Twój lot został odwołany;
Jeśli Twój lot został w pełni zarezerwowany (tak zwany overbooking) i z tego powodu nie możesz lecieć;
Jeśli odmówiono Ci wejścia na pokład nie z Twojej winy;
Jeśli z powodu spóźnienia pierwszego lotu spóźniłeś się na kolejny, a loty są łączone.
PAMIĘTAJ! Te zasady obowiązują tylko wtedy, gdy nie ma siły wyższej.
PRAWA PASAŻERA DO ODSZKODOWANIA ZA OPÓŹNIONY LOT
Możesz znacznie powiększyć swoje kieszonkowe i odłożyć na kolejną podróż, zobacz, ile możesz odzyskać od linii lotniczych, nawet tanich!
Loty w obrębie UE
250 € odszkodowania przy przelocie do 1500 km
400 € odszkodowania przy przelocie ponad 1500 km
Loty poza UE
250 € odszkodowania przy przelocie do 1500 km
400 € odszkodowania przy przelocie od 1500 km do 3500 km
600 € odszkodowania przy przelocie ponad 3500 km
WAŻNE! Opłata nie zależy od ceny biletu! Dlatego tanie linie lotnicze również muszą uiścić opłatę, jeżeli opóźnienie wyniknęło nie z powodu siły wyższej. Możesz również mieć roszczenie, gdy opóźnienie było kilka miesięcy temu, to prawo naprawdę działa i linia lotnicza - każda - musi się liczyć z Twoim wnioskiem.
TE FIRMY POMOGĄ CI ODZYSKAĆ TWOJE PIENIĄDZE
Pay4delay
zwrotzalot.pl
Refund.me
Są oczywiście także inne firmy. Najważniejsze jest porównanie prowizji między nimi.
DLACZEGO WARTO Z POŚREDNIKIEM ODZYSKIWAĆ PIENIĄDZE ZA SPÓŹNIONY LOT?
Wysłanie do i odebranie korespondencji od linii lotniczej zajmuje dużo czasu;
Tego rodzaju firmy mają zwykle arsenał prawników, którzy mają doświadczenie w zakresie praw i zasad obowiązujących w Unii Europejskiej;
Pośrednicy pobierają niewielką prowizję w stosunku do tego, jak dużo pracy w związku z tym wykonują;
Najczęściej problem z wypłatami mają tanie linie lotnicze, pośrednicy pomagają ci w procesie odzyskiwania.
Sama jestem ciekawa, z której firmy korzystaliście i czy musieliście, a może wszystko załatwialiście sami? Dajcie znać, jak poszło!
This thread has been closed from taking new comments.
Komentarze (0)